Drömmar

vet inte hur många gånger jag har suttit såhär och tänkt publicera ett inlägg, men sen har det lixom inte blivit av riktigt.. har verkligen inget att skriva om egentligen. Men det var ju flera veckor sedan jag publicerade ett inlägg här, så tänkte att det var på tiden. Ja, vad har hänt den senaste månaden? som om några timmar går mot sitt slut. Egentligen inte ett jävla skit, förutom det vanliga lixom. Har gått runt och haft ångest över alla prov,läxor och vad i allmänt som rör skolan.Fotbollsträningarna har varit som vanligt, pressen på sig att alltid prestrera bättre än igår.Att alltid vara bättre än alla andra, att vinna över mig själv på något sätt.Vinna över dom tankarna man går runt med i huvudet varje dag, att få någon slags bekkräftelse av sig själv.Har aldrig riktigt haft något vidare självförtroende.
 
Det har alltid varit att göra sitt bästa och se hur lång det räckte, aldrig få dendär bekräftelsen från sig själv att dethär gjorde du bra.Ibland vill man bara få bort all stress, ta bort de. Men de går inte, samtidigt som man verkligen vill att den ska fortsätta.Att man faktiskt känner på morgonen att idag ska jag bli bättre, utvecklas inom det man älskar,fotboll.Allting har en baksida, både bra och dåligt. Glädjen att lyckas, sorgen att misslyckas.
 
Jag är bered att göra det jag gör nu, träna varje dag för att nå den bekräftelsen man söker,jag är bra.För jag vet att jag kan, bara jag vill.Och jag vill lyckas, då kan jag lyckas. Alla kan lyckas. Alla har drömmar precis som du och jag och det finns ingen genväg.Inte till något.Man måste bygga sin egen väg beroende på vart man vill komma.Jag älskar det jag gör och tänker fortsätta kämpa, oavsett om andra säger till mig att det inte kommer gå. Jag lyssnar inte, bara på min egen röst.Och jag vet vad den säger.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback